Video extras din Conferinta “Lumea contemporana si robia vointei” Piatra-Neamt, 15 iunie 2011

Parintele Spiridon expune ideologia tolerantei ca fenomen prin care lucreaza apostazia in zilele noastre.

Toleranta este un concept diferit de ingaduinta crestina. Iisus Hristos ne este model de ingaduinta, indelunga rabdare si dragoste. Cuvantul toleranta nu exista in Sfanta Scriptura. Dar si ingaduinta are o limita, care odata depasita devine pacat grav. Cand vrajmasii ataca Adevarul, pacea si toleranta trebuie abandonate si inlocuite cu marturisirea curajoasa a Adevarului. A tacea din pricina fricii, a lasitatii sau a nepasarii (adica a nu marturisi) este la fel cu a te lepada de Adevar si inseamna sa cazi sub aceeasi osanda ca si cei care ataca Adevarul. Dragostea nu poate fi separata de Adevar. Ideologii tolerantei sustin ca dragostea lor e superioara  virtutii crestine a iubirii care ar fi (zic ei)  ineficienta si  exclusivista. Lozinca lor e „Nu conteaza dogmele, iubeste si fa ce vrei!” sau „Iubeste si crezi ce vrei!”. Aceste lozinci duc la inselare pentru ca duc la separatie intre dragoste si adevar. Acolo unde se incearca o lucrare a virtutii dragostei dar fara a se tine cont de limitele Adevarului se ajunge de fapt la anularea virtutii dragostei…Caz tipic in acest fel este ecumenismul. Ecumenistii vor sa ne convinga ca ceea ce fac ei este spre binele tuturor si ca ei actioneaza in numele dragostei…dar dragostea ecumenista s-a dovedit a fi o viclenie sau o fatarnicie pentru ca ortodocsii adepti ai ecumenismului care etaleaza cea mai debordanta dragoste fata de heterodocsi devin agresivi si intoleranti fata de fratii lor ortodocsi care indraznesc sa-i contrazica si sa marturiseasca adevarul despre erorile doctrinare ale ecumenismului.  Toleranta are fanaticii ei care actioneaza prin schimbarea limbajului obisnuit prin termeni straini, neutri ca sens si care mascheaza anormalitatea. Nu avem voie sa vorbim de desfranare ca pacat ci de relatii non-monogame, nu de avort ca ucidere de copii ci planificare familiala, nu despre pacatul sodomiei ci minoritate sexuala, nu despre secte ca religii false ci despre religii non traditionale.